@misc{Bal_Daria_Gra, author={Bal, Daria and Barańska, Aleksandra and Baron, Marcin and Bradecki, Tomasz and Brol, Monika and Burzyk, Paulina and Deksymer, Aleksandra and Dymarska, Natalia and Gdula, Igor and Jodłowska, Hanna and Klekotka, Marta and Kokoszka, Wiktoria and Kotarska, Katarzyna and Krzystanek, Roksana and Krzyśka, Zuzanna and Kurek, Natalia and Majorek-Gdula, Agnieszka and Mazur, Anna and Miszczak, Paulina and Mól, Błażej and Mularczyk, Izabela and Mynarska, Magdalena and Nowak, Justyna and Rosikoń, Oskar and Sanigórska, Marta and Sikora, Magdalena and Siudyka, Paulina and Strzemińska, Ewelina and Supron, Karolina and Szydło, Wiktoria and Wasik, Małgorzata and Wąsińska, Karolina and Widzisz-Pronobis, Sylwia and Zadorożna, Anna and Zembaty, Oliwia}, howpublished={online}, publisher={Wydawnictwo Politechniki Śląskiej}, language={pol}, language={eng}, abstract={Gra w osiedle to projekt będący efektem pracy członkiń i członków studenckiego koła naukowego Urbanmodel działającego przy Politechnice Śląskiej, założonego z inicjatywy dr hab. inż. arch.Tomasza Bradeckiego, prof. PŚ w 2022 r. Głównym założeniem projektu było stworzenie dwóch unikalnych talii kart do gry, przedstawiających różne modele zabudowy mieszkaniowej. Rozróżnienie na talię 2D oraz 3D ułatwia wyobrażenie sobie jak wyglądają konkretne budynki. Karty mają odniesienie do modeli cyfrowych, umieszczonych w specjalnie wybranych aplikacjach, wykorzystujących rzeczywistość zarówno rozszerzoną, jak i wirtualną, a także aplikacje augment.com oraz sketchfab.com. Pozwala to na jednoczesne kreowanie interakcji w światach rzeczywistym, a także cyfrowym. Gra w osiedle ma na celu zwrócenie uwagi na problematykę intensyfikowania zabudowy mieszkaniowej oraz kształtowania przestrzeni osiedli, demonstruje także znaczenie wskaźników urbanistycznych.}, title={Gra w osiedle, gra w karty, gra urbanistyczna, gra planszowa}, title={Housing estate game, cards game, urban design game, board game}, type={książka}, doi={10.34918/88553}, keywords={gra urbanistyczna, gra w karty, modele miasta, modele przestrzeni miejskich, modele zabudowy mieszkaniowej, rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość rozszerzona w edukacji, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość wirtualna w edukacji}, }