Przewodnik składa się z kilku rozdziałów: 1) Otwartość w edukacji. 2) Otwarte Zasoby Edukacyjne. 3) Wolne licencje. 4) Domena Publiczna. 5) Katalog OZE. 6) Wyszukiwanie OZE. 7) Publikowanie i wykorzystanie otwartych treści w serwisach web 2.0. 8) Oznaczanie treści otwartymi licencjami 9) Dostępność zasobów w Internecie. ; Kluczowym elementem przewodnika jest katalog serwisów otwartych zasobów edukacyjnych z podziałem na licencje. W przewodniku znajdują się także porady praktyczne dotyczące publikowania i oznaczania treści licencjami CC – m.in. schemat pozwalający określić gotowość do publikacji na CC, sposoby oznaczania licencją różnych typów plików, poprawnego znakowania treści licencją. Opisane zostały aplikacje ułatwiające poprawnie oznaczać autorstwo i licencją oraz sprawdzanie czy dany zasób został udostępniony na otwartych zasadach.
Open Society Institute ; Koalicja Otwartej Edukacji
17 cze 2024
20 paź 2014
46
https://delibra.bg.polsl.pl/publication/25771
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Przewodnik po otwartych zasobach edukacyjnych (2014) | 17 cze 2024 |
Darowska, Martyna
Szczęsny, Paweł Bednarek-Michalska, Bożena. Red.
Niezgódka, Marek. Red. Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego. Uniwersytet Warszawski
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Górski, Marek M. Red. Marcinek, Marzena. Red.
Koalicja Otwartej Edukacji Weitzmann, John H. Tł. Bocian, Michał. Tł.
Grodecka, Karolina Bednarek-Michalska, Bożena. Red.